onsdag 26. juni 2013

Endring av kosthold

Nå har jeg bestemt meg for å endre litt på kostholdet. Jeg har det siste halve året spist lavkarbo, men nå endrer jeg det så det blir en blanding av lavkarbo og lavkalori. Det vil si at jeg tillater litt mer karbohydrater i kosten, og kan spise litt mer frukt og bær, knekkebrød med magert pålegg osv., så lenge det er fornuftige valg kalorimessig.  Det jeg synes er vanskeligst med lavkarbo er måltidene utenom middag. At jeg nå f.eks. kan spise knekkebrød med magert pålegg til frokost, lunsj og kvelds vil gjøre hverdagen mye lettere.

Jeg vil også få i meg mer fiber (og karbohydrater) som er bra for mage og tarm ved denne kostholdsendringen. Så i kveld etter en liten treningsøkt skal jeg derfor kose meg med både vannmelon og moreller, nam! :)

6 kommentarer:

  1. Hei på du!!

    Dette har jeg tro på, dette kostholdet høres fornuftig ut.
    Det er ikke lett holde lavkarboen konstant over tid, så en blanding som du beskriver her tror jeg er en vinner.

    -og for ett lekkert bilde av vannmelonstjernene....slike skal jeg også lage neste gang jeg har vannmelon....da kommer jentungen til å bli happy.....og sikkert enda mer happy dersom jeg finner frem pepperkakehjerte-formene.... tenk det da...rååååsa melon hjerter.....sukk....lol....takk for tips!!

    -Og lykke til med nytt kosthold!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har troen på dette selv også, det blir også mer "normalt" i forhold til måltider. Både for ens egen del og hvis man skal gjøre noe sammen med andre.

      Er jo så enkelt å lage noe gøy ut av vannmelon, finn frem formene så får du stjerne i boka av datteren din! :) Man får lyst til å ta seg en ekstra bit selv også, nam!

      Takk for lykkeønskning, jeg krysser fingrene! :)

      Slett
  2. Slik jeg ideelt sett skal spise også! så kanskje jeg skal hive meg på sammen med deg nå.. bortsett fra at jeg ikke liker knekkebrød da!!

    flink er du!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, hiv deg på, dette klarer vi! :) Kanskje du liker noen former for knekkebrød, du har bare ikke funnet det rette enda? Det finnes mange varianter, noen som jeg nesten ikke kaller knekkebrød engang... Verdt å teste ut for det er veldig enkelt og greit. :)

      Slett