lørdag 11. mai 2013

Vann...

Jeg glemte at det var Holmenkollstafetten i dag, det fikk jeg virkelig merke når jeg var ute på lørdagsshopping i Bogstadveien. Har aldri måttet bane meg vei gjennom så mange joggere i tights noen gang. Meget spesielt...

Ellers har jeg vært veldig konsekvent på å drikke kun vann denne uken. Ikke brus eller saft, selv om det er lightvarianter. Jeg merker godt at det er tilsatt salt i brus, noe som gjør at man drikker mer, men egentlig ikke blir utørst. Kaffe eller te drikker jeg ikke, så da går det i vann til måltider eller hvis jeg er tørst. Klapp på skulderen til meg selv og fortsatt god lørdag! :)

Jeg får dessverre ikke lastet opp nye bilder til bloggen om dagen, kun bilder jeg har brukt tidligere, blir dessverre litt repriser til jeg får fikset det...

2 kommentarer:

  1. Nå må jeg faktisk spørre om ett - tydeligvis- dumt spm.. er det salt lightbrus???? Det visste jeg ikke, men det ga meg jo en kjapp forklaring på hvorfor man bare drikker mer og mer når man drikker pepsi max f-eks!!!

    Takk for infoen!! En fornuftig grunn til å slutte med det!! ikke bare at det "trolig" ikke er bra for kroppen. For forskningen viser jo både for og imot på den fronten!!

    Men det jeg skulle si var jo at du kan være kjempestolt av deg selv og vanndrikkingen!! heier på deg!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Oh yeah - salt angis (oftest)som natrium i mat og drikke, og finnes i det meste av brus både vanlig og light. Litt salt er bra, men for mye er ikke bra(da spesielt Natrium som ikke er bra). Ja, man drikker bare mer og mer brus, selv om man ikke akkurat er tørst så er man litt tørst allikevel?!? Ikke bra for oss, men bra for de som selger og produserer ;)

      Tusen takk, er på riktig vei nå! :)

      Slett